ZAKUPY-REKLAMACJA-ZWROT TOWARU

Szał przedświątecznych zakupów już za mną. Jednak nie wszystkie produkty zakupione przez internet okazały się trafione, więc korzystam ze swoich podstawowych praw konsumenta:

10 dni
tyle mam czasu na odstąpienie od umowy lub zwrot przedmiotu w nienaruszonym stanie jeżeli się rozmyślę

14 dni
w ciągu tego czasu mam prawo odesłać zakupioną np: przez internet rzecz na własny koszt

Zwrot jest niemożliwy jeżeli dotyczy np: produktów, które łatwo się psują, prenumeraty prasy, czy zakup płyt z grami lub filmami po zdjęciu oryginalnego opakowania.

2 lata
Według Federacji Konsumentów to okres na zgłoszenie reklamacji. Zawsze składam ją na piśmie, dołączam dowód zakupu i określam swoje żądanie. Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź w przypadku niezgodności z umową.

Robiąc zakupy w e-sklepie należy pamiętać o kilku podstawowych sprawach:
– sprawdzić czy sklep podał pełne dane firmy oraz dane kontaktowe
– ze swojej strony podawajmy tylko te dane, które są niezbędne do realizacji zamówienia;
– lepiej trzymać się z daleka od sklepów, które działają od niedawna
– jeśli zapłaciliśmy kartą, a sklep nie wysyła towaru i się nie odzywa, możemy zwrócić się do banku, a ten do organizacji wydającej kartę, żeby zwróciła nam te pieniądze (tzw. charge back);
– przy większych opłatach lepiej doliczyć kilka złotych za płatność przy odbiorze


Życzę udanych zakupów